Antwoorden BelastingTelefoon vaak fout

Wie belt met de informatielijn van de Belastingdienst krijgt in twee op de drie gevallen een fout of onvolledig antwoord op zijn vragen. Dat meldt de Consumentenbond donderdag. De BelastingTelefoon krijgt als rapportcijfer een 4,6. Ook in 2012 kreeg de lijn een onvoldoende.

Mysteryshoppers

Medewerkers van de informatielijn kregen van 'mysteryshoppers' zeven vragen voorgelegd, variŽrend in moeilijkheidsgraad. Elke vraag werd aan tien verschillende medewerkers gesteld. De fouten variŽren van het onterecht vermelden van een leeftijdsgrens tot het vergeten van schenkbelasting. Onjuiste informatie kan een belastingplichtige flink op kosten jagen of ervoor zorgen dat iemand een verkeerde financiŽle beslissingen neemt, aldus de bond. Zo kunnen ze een naheffing krijgen als er een fout in de aangifte staat.

Ministerie van FinanciŽn

Het ministerie van FinanciŽn kondigde een jaar geleden aan dat medewerkers een moeilijke vraag voortaan direct zouden doorspelen naar een gespecialiseerde medewerker. Maar dat gebeurt nog steeds niet of nauwelijks. Als het wel gebeurt, is de knowhow volgens de bond nog steeds ver te zoeken: de specialisten beantwoordden 12 van de 15 vragen alsnog fout of onvolledig. De Consumentenbond noemt het resultaat 'ontluisterend'.


Nieuws

19-04-2016 De modelovereenkomst i.p.v. VAR per 1 mei 2016 - musici, artiesten en andere podiumkunstenaars
27-08-2014 VAR voor 2014 langer geldig
06-02-2014 Antwoorden BelastingTelefoon vaak fout
12-12-2013 Wat verandert er in 2014 voor ondernemers?
12-12-2013 Wat verandert er in 2014 voor particulieren?
05-03-2013 50% afschrijven op bedrijfsinvestering in 2013

1 3


 

© 2015 Alexander van Sandick Services