Antwoorden BelastingTelefoon vaak fout

Wie belt met de informatielijn van de Belastingdienst krijgt in twee op de drie gevallen een fout of onvolledig antwoord op zijn vragen. Dat meldt de Consumentenbond donderdag. De BelastingTelefoon krijgt als rapportcijfer een 4,6. Ook in 2012 kreeg de lijn een onvoldoende.

Mysteryshoppers

Medewerkers van de informatielijn kregen van 'mysteryshoppers' zeven vragen voorgelegd, variŽrend in moeilijkheidsgraad. Elke vraag werd aan tien verschillende medewerkers gesteld. De fouten variŽren van het onterecht vermelden van een leeftijdsgrens tot het vergeten van schenkbelasting. Onjuiste informatie kan een belastingplichtige flink op kosten jagen of ervoor zorgen dat iemand een verkeerde financiŽle beslissingen neemt, aldus de bond. Zo kunnen ze een naheffing krijgen als er een fout in de aangifte staat.

Ministerie van FinanciŽn

Het ministerie van FinanciŽn kondigde een jaar geleden aan dat medewerkers een moeilijke vraag voortaan direct zouden doorspelen naar een gespecialiseerde medewerker. Maar dat gebeurt nog steeds niet of nauwelijks. Als het wel gebeurt, is de knowhow volgens de bond nog steeds ver te zoeken: de specialisten beantwoordden 12 van de 15 vragen alsnog fout of onvolledig. De Consumentenbond noemt het resultaat 'ontluisterend'.


Nieuws

25-01-2011 FNV Kiem wil procederen over hoog btw-tarief op levering kunstwerken
05-01-2011 Galeries en kunstenaars somber over btw-verhoging
29-12-2010 Wijziging in de belastingheffing met ingang van 1 januari 2011
21-12-2010 Btw-verhoging kunstsector half jaar uitgesteld
17-12-2010 WWIK verdwijnt
14-12-2010 Eerste Kamer neemt motie aan tegen btw-verhoging kunst

1 3


 

© 2015 Alexander van Sandick Services